Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

emesz.pl Michał Szafrański

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Darmowe i skuteczne pozycjonowanie strony internetowej

Autor: emesz.pl Michał Szafrański, publikacja: 2013-01-04

Pozycjonowanie to aktualnie najskuteczniejsza metoda promocji i marketingu w Internecie. Dla spotęgowania efektu pozycjonowania równie ważna jest, aby Twoja oferta była widoczna na forach tematycznych, mediach społecznościowych, czy artykułach prasowych. Wszędzie tam, gdzie jest Twój klient.

Kanały dystrybucji

Kluczowy jest dobór odpowiednich kanałów dystrybucji swojej oferty. Posiadanie własnej unikalnej domeny to za mało, aby Twoja oferta trafiła do zainteresowanych nią osób.
Należy określić do jakiej grupy chcemy dobrzeć z ofertą. Jest to ważne przy wyborze kanałów. Jeśli naszymi potencjalnymi klientami są osoby początkujące skutecznym rozwiązaniem będą tradycyjne narzędzia.


W internecie można skorzystać zarówno z płatnych jak i bezpłatnych kanałów informacyjnych. Skupimy się na tych bezpłatnych.


Optymalizacja witryny internetowej

Podstawowa kwestia to witryna. To na nią mają dobierać klienci. Aby mogli bez trudu ją znaleźć musi być odpowiednio zbudowana, zoptymalizowana pod kątem SEO oraz samej nawigacji.
Strona musi być zgodna z aktualnymi trendami jeśli chodzi o pozycjonowanie. Czasami wymaga to przebudowania całej strony, czasem wystarczy tylko drobna modyfikacja, aby pozycja strony poszła w górę.


Dlatego właśnie pracę nad pozycjonowaniem danej witryny rozpoczynamy od jej prawidłowej konstrukcji.
Warto zbudować mapę XML, tak aby wyszukiwarka mogła generować informacji płynące z witryny.


Wartościowe zaplecze Twojej strony

Ważne jest aby do Twojej strony prowadziły linki zewnętrzne kierowane z jak najbardziej wartościowych witryn.
Warto zadbać o odpowiednie zaplecze. Pisząc odpowiednie mam na myśli wartościowe strony, które zawierają praktyczne treści i są często i chętnie odwiedzane przez Internautów. Bardzo dobrym przykładem takiego zaplecza są blogi tematyczne. Optymalizacja przy ich redagowaniu może przysporzyć nam kolejną rzeszę użytkowników strony docelowej.


Tematyczne fora internetowe

Fora internetowe to doskonałe platformy do integracji społeczności internautów w obrębie danej dziedziny.
Fora samochodowe skupiają poszukiwaczy i pasjonatów informacji na temat motoryzacji, fora biznesowe skupiają praktyków i adeptów tematów związanych z działalnością gospodarczą. Fora wędkarskie skupiają miłośników ryb itd. Warto wykorzystać tę wyselekcjonowaną społeczność do prezentacji siebie jak również oferty. Nie oceniona jest jednak relacja, dlatego oferowanie na początku aktywności swojej oferty może być odebrane przez społeczność forum jako nachalna reklama, a Tobie może być przyklejona łatka spamera.


Fora internetowe to doskonałe miejsca na budowanie bezpośrednich relacji biznesowych ponieważ zrzesza społeczność osób potencjalnie zainteresowanych Twoim produktem czy usługą.


Katalogowanie

To kolejna forma darmowej migracji linków z Twoją stroną internetową. W internecie jest kilka set wartościowych, darmowych katalogów do których możemy dodać własną stronę. Należy jednak Pamiętać, aby starać się dodawać unikalne wpisy dla każdego katalogu co skutecznie zwiększy wartość Twojej strony w oczach wyszukiwarki Google.


Artykuły

W internecie łatwo można znaleźć portale w którym zamieszcza się artykuły do przedruku. Stworzenie ciekawego i praktycznego materiału, powiązanego z Twoją branżą może obiec świat internetu (wymiana linków). Pomyśl sobie, że w każdym z przedrukowanego artykułu jest link z odnośnikiem od Twojej oferty.


Media społecznościowe, czyli nie tylko Facebook

Mówisz portal społecznościowy, myślisz Facebook. Jednak aby skutecznie promować swoją ofertę w sieci Facebook
już nie wystarczy. Posiadanie własnego FanPage staje się już standardem. Za jego pośrednictwem można z łatwością dotrzeć z informacją o nowościach. Ważne jest jednak umiejętne budowanie relacji i pozycji bardziej pomocnika niż sprzedawcy.


Na znaczeniu coraz bardziej nabiera YouTube. W naszej strategii marketingowej kanał ten odrywa kluczową rolę. Popularność takiej formy przekazu wiąże się z prostej przyczyny. Pod wpływem mnogości witryn internetowych internauci mają coraz mniej czasu, aby móc śledzić poszczególną stronę. Oczekują prostych wskazówek, najlepiej w formie pokazu praktycznego. Cały proces informatyzowania musi zajmować jak najmniej czasu. Film doskonale spełnia te oczekiwania.


Podsumowanie

To kilka z wielu kanałów bezpłatnej promocji Twojej strony. Dysponując określonym budżetem Twoja reklama może być jeszcze bardziej efektywna. Opis wszystkich stosowanych przez nas narzędzi to temat rzeka.




Opracowano:
Michał Szafrański
Usługi marketingowe Michał Szafrański

Pozycjonowanie stron - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 6 524 Specjalistów od Pozycjonowania Stron Internetowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych: